Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je to zbabělost, držet hubu a krok?

Tahle otázka není jednoduchá a odpovědět na ni nelze jednoznačně. Ale jisté je, že ať byla jakákoliv doba v naší zemi, držet hubu a krok se vyplácelo. Byla to tichá obrana proti násilí státu, nebo skupin? Nebo jen netečnost? Případně zbabělost? Co nás vedlo k tichému souhlasu s minulým existujícím režimem? Co nás vede dnes k tichému souhlasu s dnešním režimem, spíš však demagogickou zaslepeností našich spoluobčanů?

Ač nejsem ovlivněn a můj život není řízen žádnou politickou stranou, nebo demagogií, začínám docházet k závěru, že vést marný boj o názor hraničí s nemalým společenským rizikem. Jak se události vyvíjí a naše rozdíly v názorech na Rusko, Ukrajinu, nebo Eu se různí, ukazuje se současně, že národ je ostře rozdělen na pro a proti. Ti, kteří jsou proti, tedy jinak proEu, jsou lidé viditelně útočnější, s urážlivou tendencí ponížit a zastrašit a udupat každého jednotlivce. Ano, každého kdo se nechá slyšet, byť i s férovým popisem, nebo zhodnocením situace, jež se denně na Ukrajině rozvíjí. Ne tedy Zaorálek, nebo Sobotka a jeho parta, ale občané sami si rozdělili role a postavili se dobrovolně do řad, kde je jim všechno jasné a jejich vize je ta správná, nebo do těch druhých řad, kde je vše zmanipulováno ruskou propagandou. Není tedy divu, že mnoho lidí  mlčí. Na blogu vidím nová jména pod články, které vůbec nečtu, neboť i názvy nejsou atraktivní. A ta stará garda blogerů, která měla co říct si asi pomali uvědomuje, že marnost nad marnost zde přebírá svůj pravý význam. Z toho pochází i moje otázka, zda je zbabělost pouze držet hubu a krok, nebo je to hrdinství se stavět proti proudu?

Odchylka v přemýšlení dovolena už není. Je to víc než zajímavé sledovat, jak se chová opozice jen v názorové oblasti. Nedej bože kdyby došlo na střet v ulicích, nebo ve skutečném boji o naše území. Národ, který jsem považoval za inteligentní součást Evropy, se změnil v několika měsících v šelmy. Český národ se vybarvuje a vybarvuje se v tak jasných barvách, že mám pocit, není moc rozdílu mezi zdejší silnou proti ruskou opozicí a benderovci na Ukrajině. Když používám slovo národ, jasně nemohu označit všechny stejnou nálepkou. Proto se „národu“ omlouvám za generalizování.  Ale začíná být jasné, že tihle tvrdí bojovníci za svoji pravdu a ochránci západní propagandy  by se neštítili vzít lahev s bezínem do ruky a hodit, hodit na kohokoliv kdo jim oponuje.

Ty lahve jsou zatím jen slova, ale dobře mířená a záměrně mířená. Příklad je pan Hermánek, který nedávno napsal článek, velmi nestranný, dobře ohodnocený vysokou karmou, ale pod ním stále stejní útočníci se stejnými „koktejly“ se jej snaží zasáhnout přímo do hlavy kdyby to šlo. Samozřejmě, že článek je nezajímal, jen autor. Ke stylu pana Hermánka jsem měl a mám své výhrady, ale on sám může dosvědčit, zda jsem, byť jediným příspěvkem zasáhnul jeho minulost, nebo jej urazil. A to je jen jeden příklad. Nechci a nemohu zacházet k dalším blogerům. Jen zmíním, že můj oblíbený bloger pan Michal Malý je další, který pochopil, že se vyplatí vydávat foto blogy, místo názorových článků. Za to nás nemohou zavřít, jak se říkávalo, když někdo zvolal, „ať žije kanalizace“. Pan Fojtík stále bojuje, ale už i on dostal titul agenta StB a totéž pan Nigrin a jiní. Je jiná doba pánové, a opravdu je. Pro mne začíná být jedno co se děje jinde a že je lepší se nezapojovat. I já to dělám i když zatím ne tak doslova.

Vysvětlovat v každém článku, nebo i naznačovat, že můj život nebyl nic jiného, než marný pokus se zbavit komunistického jha, že západní propaganda mi byla milejší, než pohodlí domova, že Reagan byl můj člověk, že socializmus ať jej nabarvili i do růžova byl pro mne stále jen hnusný socializmus, že slovo Sovětský Svaz, bylo slovo nenáviděné...,proč bych se ponižoval a vysvětloval? Já vím kdo jsem, kam jsem šel a kam jdu, mojí nejbližší přátele mě znají a doufám, že můj dnešní postoj chápou. Ne, já se nebudu ponižovat vysvětlováním, jen proto aby útoky na moji osobu byly mírnější. Na to mám ješte dost hrdosti v těle. Raději se stanu zbabělcem, a stáhnu se do ulity, a možná si koupím dobrý foťák a budu dělat to, co dělá pan Malý, nebo paní Májová, paní Peldová a mnoho jiných.

Když přemýšlím, tak zde je tolik co fotit, tolik co nabídnout, jen se o to pokusit. Takže i když to může být zbabělost, mně to připadá jako chytrost. Ukrajina si to vyřeší bez mé podpory nebo odporu. Jsou tam šílenci, kteří se navzájem ničí a kvůli nim mi není třeba si ničit moje nervy. Život má mnoho krásných variant, lépe si najít tu lepší a žít v pokoji. Ukrajina nás rozdělila, o tom není už pochyb a to se už nevrátí tam, kde to bylo. Je doba napjatá, je to doba rozbouřená a v ní se vyplatí držet hubu a krok. Psát pro radikály a české benderovce nemohu a nebudu.

Frank Krejčí

Autor: Frank Krejčí | neděle 11.5.2014 3:28 | karma článku: 41,12 | přečteno: 9103x
  • Další články autora

Frank Krejčí

Transgederová žena není žena

Tohle téma mně užírá nervy, protože jsem nucen, tedy ještě ne, ale ono to přijde, předstírat, že se dívám na květinový kout a při tom se dívám na hnojiště. Tak to cítím.

30.11.2019 v 5:37 | Karma: 40,47 | Přečteno: 1528x | Diskuse| Společnost

Frank Krejčí

Moje bývalé politické dohady s nebožtíkem tchánem

Kolik je to už roků? Můj bože, snad víc jak 30 let, určitě víc jak 30. Co jsme se s tchánem nahádali. On zarytý komunista, já mladý protikomunista s hodně horkou hlavou. Pamatuji si ale jen některé scény. Ty, které byly ostřejší.

20.11.2019 v 4:01 | Karma: 30,03 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Politika

Frank Krejčí

Genderové hádky, aneb král není nahý

Asi nebude nutné zacházat daleko do minulosti a vysvětlovat, že pokud naše historie je dohledatelná, nezdá se mi, že se tam našlo období, které připomíná dnešní svět, dnešní dobu zvratů a s tolika lidmi duševně odlajdačenými.

19.11.2019 v 2:30 | Karma: 30,81 | Přečteno: 859x | Diskuse| Společnost

Frank Krejčí

Eutanazie je útěk od utrpení

Rád bych začal snahou o úsměv, protože smrt je jakési vysvobození z lidského „pekla“ do neznámého ráje. Takový dobrý důvod k oslavě. Ale nejde mi to.

29.10.2019 v 3:08 | Karma: 19,83 | Přečteno: 426x | Diskuse| Společnost

Frank Krejčí

Maminka chtěla mít z chlapečka holčičku, skončila u soudu

Před 50-ti léty, co padesáti? I před 20-ti léty by žádnou matku ani nenapadlo si usmyslet, že jedno z jejích dětí je holka, když se jí jasně narodil zdravý kluk.

26.10.2019 v 6:55 | Karma: 34,16 | Přečteno: 1270x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 38775x
Stále ještě optimista. Někdy se ale divím, že ještě jsem.